Alt Yazı Çeviri Anlatımı

Alt Yazı Çeviri Anlatımı



Merhabalar....
Bir çok kişinin merak ettiği konulardan birisi alt yazı nasıl oluşturuluyor ve videoya nasıl gömülüyor.
Şimdi ben bunları sizlere teker teker detayları ile anlatacağım.
İlk olarak alt yazısını hazırlayacağımız dizi yada program hangisi ise onun torentini indiriyoruz.Bunun için torrent programı indirmeliyiz önce ben Bittorent kullanıyorum.
 BitTorrent 7.10.5 İndir indirebilirsiniz.
daha sonra  yine benim kullandığım torrent indirme sitesi olan torrentwal sitesi bu bağlantıya tıklayın kaybetmemek için sayfalarınıza kaydedebilirsiniz.Yada torrentini indirmek istediğiniz dizi yada programın Korece yada ingilizce adı ve bölümünü yazarak farklı torrent sitelerinde de arama yaparak indirebilirsiniz.
verdiğim linkten sayfaya giriyoruz















1:Site Korece yazıları olan bir site olduğu için kafanız karışmasın çok kolay halledeceksiniz.İlk olarak 1 yazdığım yere program adı ve bölümünü yazıyoruz.Korecesini bilmiyorsanız internetten mesela assianwiki den Korece adını kopyala yapıştır yaparak alabilirsiniz.
Yazıp arattıktan sonra 2 yazdığım mağnet işaretine tıklıyoruz.
3 Magnet urelede açılsın mı uyarısı geliyor kabul ediyoruz.



























program bittorrente geldi.

Daha sonraortadaki play işareti yeşile döndüğünde program inmiş oluyor ve 5 yazdığım yerde belli olmayan ene kenarda bir çarpı işareti var otdan kaptıyoruz ve program indirilenderde hazır.
Çarpıdan kapatmazsanız kullanamazsınız izin vermiyor.Torrent indirme işlemi bu kadar.


Alt Yazı Çevirme

Şimdi gelelim işin en zahmetli yerine.

Alt yazılar biliyorsunuz ki İngilizceden Türkçe'ye çevriliyor.Bunu için sağlam bir alt yazı sitesine ihtiyaç var.
Ben alt yazılarımı subscene.com dan idiriyorum.Genelde bu site kullanılır.

Sitemize girip İngilizce yada Korece program adını yazıyoruz aratıyoruz

Genelde hepsinde aynı sonuçlar çıkıyor.İl linke tıklayın

İndirmek istediğiniz bölümü seçin

Ve indirin
Şimdi inen alt yazımızı Türkçe'ye çevirmek için  kullanacağımız altyazı programına gelelim.
Ben Aegisub kullanıyorum. Burdan indirebilirsiniz.
Birde Subtitle Workshop var onu da Burdan indirebilirsiniz.
Subtitle Workshop Türkçe dil desteği var ama Aegisub da yok ama ben yine de Aegisub kullanıyorum onu daha çok seviyorum.
Şimdi programı indirdik kurduk alt yazımız da indi.Ben çevirdiğim bölümün videosunu ve alt yazısını bir klasöre ekliyorum.Korece yazan kısımları siliyorum çünkü bazen hata veriyor o yüzden özellikle alt yazı gömülürken.
Hadi alt yazımızı çe virmeye başlayalım.
Alt yazımızaı sağ tıklayıp Aegisub ile açıyoruz
Videosunu izleyerek çevirmek için üst kısım da ki  Video :Open Video diyoruz ve vidoyu seçiyoruz


Bilgisayar hızına bağlı olarak yüklenmesi bazen zaman alabilir.

Şimdi ses ayarları :Yinr üst kısımdan Audıo ;Open from Audio



 Şimdi çevirme işlemine başlayabiliriz.Her satırı tek tek tıklıyoruz ve resimde gösterdiğim 1 yazan yerden silip Türkçe'sini yazıyruz. 2 yazdığım yerden kaydediyoruz Bazen farklı bir şekilde kaydetmenizi ister ben her çevirdiğim alt ayazıda örneğin Master 79 Tr diye kaydederim karışıklık olmasın.Alt yazınızı aralıklı olarak mutlaka kaydedin yoksa bütün hepsi uçar.

Şimdi önemli bir noktaya değinmek istiyorum.Aegisub belli bir megabyte üzerinde olan yada işlenmemiş videolarda sesi bir kaç dakika için açıyor ve sonra sessiz olarak oynatıyor.Bunun nedenini çok araştırdım ama neden olduğu yada nasıl ayarlanır bu konuda bir sonuç bulamadım.
Kafama koyduğum şeyleri mutlaka yapan bir karakter olduğumdan bunu çözümünüde kendim buldum yine.
İndirdiğimiz Torrent genelde 1.50 GB falan oluyor.
Alt yazı gömülürken biz bu oranı çok fazla olmamak ve video kalitesini düşürmemek için biraz düşürüyoruz ben biraz fazla düşürüyorum ama konuşmaları dinleyerek çevirmek daha doğru geliyor bana. Her zaman İngilizce alt yazı ile uyumlu olmuyor malesef.

Gelelim çözüme az sonra anlatacağım alt yazı gömme işlemini alt yazı olmadan hatta video adını değiştirerek çünkü aynı adda olursa otomatik olarak ekliyor video boyutunu küçültüyorum.Ondan sonra Aegisub da hem izleyip hem dinleyerek çevirimi yapabiliyorum.

Gelelim altyazı gömme işlemine.
Alt yazımız ve videomuz aynı adda olmalı. Ben gömme için XviD4PS 5 Kullanıyorum.

Programın tüm sürümlerini Buradan  veya benim kullandığım sürümüde Buradan indirebilirsiniz.
ben size kendi kullandığım sürümü anlatacağım bana göre en basit kolay olan bu. Birde Megui var ama onda bazen ses problemi oluyor gömme işlemi yaptığınız videoda yayınlanınca ses çıkmıyor o yüzden bu iyi tavsiye ederim.
Şimdi programı indirip kurduktan sonra gelelim ayarlamalara;

İlk olarak Copy yazan yeri  Custom yapıyoruz  diğer ayarlar olduğu gibi kalsın.








 Daha sonra Files /Open files diyerek videoyu seçiyoruz.Yüklemesini bekliyoruz.
 

Yükleme işleminin ardından Subtitles  bölümüne tıklayıp ADD diyoruz ve alt yazıyı seçiyoruz Video ve alt yazı adı aynı olursa hemen onu açar.

 Ardından Custom'un yanındaki ayar işaretinden videomuzun boyutunu ayarlıyoruz.Ben 1.50 GB video için genelde 650 kullanıyorum. Resimde 500 yazan yerdeki son iki haneyi kendiniz yazabilirsiniz ilk rakam yandaki ok işaretleri ile değişiyor.
Boyutu da ayarladıktan sonra gömme işlemini başlatmaya geçebiliriz.

Alt yazımızı ekledik boyutunu da hazırladık şimdi Encode işleminde sıra.
Sağ tarafta ki encode ye tıklıyoruz videoyu kaydedeceğimiz yeri ve adını  sorar ben genelde masaüstü tercih ederim tercih sizin.Kaydedeceğimiz yeri seçiyoruz ve program çalışmaya başlıyor video boyutuna bağlı olarak gömme işlemi uzun yada kısa olabiliyor.
650 Mb ta mesela Master in the House  Gömülürken 2 buçuk saat gibi bir zaman geçiyor.






















Eveettt herşey bitti çevirdik ve gömdük şimdi gelelim paylaşım kısmına en sinir bozucu kısmı da burası.
En kolay paylaşım yeri sanırım Okru ve Vk oralarda telif yemiyorsunuz.
Ben bir çok denemelerden sonra düzenli olarak Mega ve Drive kullanıyorum ekstra olarak. Dailymotion eskiden telife takmazdı ama artık takıyor malesef Youtube gibi ona da yüklenmiyor.

Yaptığınız çalışmaları benim gibi bir blog yada sitenize ekleyecekseniz yüklemelerinizin embede yani gömme kodunu almalısınız.
Okru'da videonun sağ üzerinde  Bağlantıyı al linki var ordan HTML yazan yerden alabilirsiniz.Mega video bağlantınız da sağa tıklayıp embed kodunu alabilirsiniz
Drive biraz karışık onuda anlatayım video yüklenip işlendikten sonra sağ üst köşedeki üç noktadan paylaş diyoruz ardından gelen sayfada bağlantıya sahip olan herkes görüntüler bağlantıyı kopyalayıp ayrı bir sayfaya yapıştır ve git diyoruz.Açılan bağlantıda yine sağ üstteki üç noktadan öğeyi yerleştir deyip kodu kopyalıyoruz. Daha sonra blog yada site yayın yapacağımız sayfaya kodları yapıştırıp yayınla diyoruz.
Okru




Mega  

Drive







İşte hepsi bu. Eğer merakınız ve bol bol zamanınız varsa sizde deneyin özellikle zaman ve sabır gerektiren bir iş bu 
.Şimdididen herkese kolay gelsin atladığımı unuttuğum yada aklınıza takılan bir yer olursa mutlaka sorun elimden geldiğince yardımcı olurum.

Wanjoo
























































Yorumlar

  1. Vay bee çok teşekkür ederim gerçekten sınavlardan kurtulup denemek istiyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder